Організація роботи з обдарованими дітьми
Одним з основних принципів роботи школи є
розкриття в процесі навчання дитячої обдарованості. Впровадженню в життя цього
принципу сприяє спільна діяльність практичного психолога школи та педагогів.
Зміст роботи з обдарованими дітьми включає низку завдань, а саме: виявлення
обдарованості дітей та максимальне сприяння їхньому розвитку.
Заява про перереєстрацію НТУ "Джерело"
Протокол зборів про утворення НТУ "Джерело"
Паспорт наукового товариства учнів
Статут НТУ "Джерело" читати далі
Наказ "Про організацію роботи НТУ "Джерело" у 2019-2020 н.р."
Заява про перереєстрацію НТУ "Джерело"
Протокол зборів про утворення НТУ "Джерело"
Паспорт наукового товариства учнів
Статут НТУ "Джерело" читати далі
Наказ "Про організацію роботи НТУ "Джерело" у 2019-2020 н.р."
1.Організаційно-правові
основи діяльності шкільних наукових товариств (інших об’єднань) – (статут,
положення).
З 2012 року в школі працює шкільне
наукове товариство учнів. Розроблено положення про шкільне наукове товариство
«Джерело», структура організації діяльності, алгоритм психолого-педагогічного
супроводу в ШНТ, сплановано напрями діяльності педагогів – наукових керівників
школярів, ведеться тематичне планування роботи; маємо свій логотип.
2. Організація
діяльності наукового товариства учнів, структура та форми роботи, заходи щодо
залучення дітей до науково-дослідницької діяльності, розвитку мережі гуртків у
2014-2015 н.р.
Структура шкільного наукового товариства «Джерело»
Науково-дослідницька діяльність учнів проходить за секціями: філологія,
біологія, хімія, психологія, екологія, квітникарство та озеленення.
Задля максимального
сприяння розвитку здібних та обдарованих
учнів розроблена та реалізується програма «Творча обдарованість» згідно якої організовано індивідуальну роботу з обдарованими дітьми,проектується їх
індивідуальна освітня траєкторія, розширено мережу гуртків у позаурочний час.
В 2014-2015 н.р. банк даних нараховує 22 дитини з
різними видами обдарувань: інтелектуальної, творчої, спеціальної. Цього року
маємо 19 переможців та призерів районних олімпіад, 7 дітей з 8 дисциплін були
учасниками обласного етапу всеукраїнських олімпіад, з них 2 визнані переможцями
ІІІ етапу (Чайковська Аліна - екологія, 10 клас; Фролова Софія -хімія, 8 клас).
Маємо ряд перемог в екологічних форумах та конкурсах. Регулярно в школі
проводяться конкурси, турніри,фестивалі,
виставки,спрямовані на виявлення і самореалізацію обдарованих дітей, персональні виставки
художників, родинні свята творчості. Наші учні - активні учасники у щорічному
конкурсі художньої самодіяльності.
В школі постійно проводиться робота з вивчення,
розвитку й підтримки учнів із високим рівнем загальних здібностей та дітей,
обдарованих у художньому, спортивному, музичному напрямках ; створено банк
даних про здібних, обдарованих, талановитих дітей. Систематизовано матеріал про
роботу з об дарованими дітьми. Оформлено картотеку на кожну обдаровану дитину,
складено індивідуальні плани роботи з обдарованими дітьми, в яких пріоритети
зроблені на прояв здібностей дитини.
З цією метою щорічно поповнюється
інформаційно-аналітичний банк «Обдарована молодь». Залученню дітей до науково-дослідницької
діяльності сприяє мережа гуртків та спортивних секцій, які є стартовим
майданчиком для формування допитливості, дослідницьких навичок, зацікавленості
наукою.
Із задоволенням учні відвідують заняття гуртка «Умілі ручки»,«Риторик»,
«Намет» та інших, завжди змістовно і цікаво презентують свої надбання члени
євро клубу «Єкум», історико - правового клубу «Аргумент»; пропагує та залучає
до здорового способу життя клуб «Олімпієць». Члени гуртка «Лілея» щорічно
участують і отримують перемоги в обласних екологічних конкурсах та акціях.
Літературна студія «Роксолана» (для юних
літераторів) діє більше десяти років. Мета цього об’єднання - виховувати в
учнів любов до прекрасного, розвивати творчі здібності школярів. Склад студії
постійно оновлюється, поповнюється новими талантами. Власні твори учні
презентують під час проведення шкільних свят, друкують в пресі,займають призові
місця на творчих конкурсах. Отже, діяльність літературної студії завжди
спрямована на залучення школярів до творчої праці., організації продуктивного
дозвілля в галузі літературної творчості.
3. Проведення масових заходів з обдарованою
учнівською молоддю у 2014-2015 н.р.
Навчальний рік
|
||||
№
з/п
|
Назва заходу*
|
Строки
проведення
|
Місце проведення
|
Кількість учасників
|
1.
|
Шкільні предметні олімпіади
|
жовтень 2014
|
Чумаківська ЗОШ
|
38
|
2.
|
Олімпіада з математики, інформатики при ДНУЗТ
|
лютий 2014
|
ДНУЗТ
|
2
|
3.
|
Учнівська науково-практична конференція до дня науки
|
15.05.
2015
|
Чумаківська ЗОШ
|
|
4. Інформація про участь вихованців школи у міжнародних
та всеукраїнських конференціях, освітніх проектах, олімпіадах, турнірах,
конкурсах у 2014–2015 н. р.(тільки ІІІ етап Всеукраїнських учнівських
олімпіад)
Таблиця 3
Навчальний рік
|
||||||||
№
з/п
|
Назва заходу*
|
Дата проведення
|
Місце проведення
|
Кількість учасників
|
Кількість переможців
|
|||
I місце
|
II місце
|
III місце
|
||||||
міжнародні
|
||||||||
всеукраїнські
|
||||||||
1.
|
П’ятий Всеукраїнський біологічний форум учнівської та студентської молоді
«Дотик природи»
|
22.10.
2014
|
м.Київ
|
3
Колокол А.
Лисечко К.
Чайковська А.
|
1
|
|||
2.
|
ІІІ етап олімпіади з екології
|
м.Дніпропетровськ
|
1
Чайковська А.
|
1
|
||||
3.
|
ІІІ етап олімпіади з хімії
|
Фролова С.
Патер Ю.
|
1
|
|||||
4.
|
ІІІ етап олімпіади з астрономії.
|
Лисечко С.
|
||||||
5.
|
ІІІ етап олімпіади з фізики.
|
Погонець І.,
Мисюра Н.
|
||||||
6.
|
ІІІ етап олімпіади з історії.
|
Мисюра Н.
|
||||||
7.
|
ІІІ етап олімпіади з біології.
|
Фролова С.
|
||||||
8.
|
ІІІ етап олімпіади з української мови.
|
Фролова С.
|
||||||
9.
|
ІІІ етап олімпіади з економіки
|
Книш А.
|
||||||
10.
|
75 Всеукраїнська
науково-практична конференція "Проблеми будівництва, водокористування та
екології"
|
2
Лисечко К.
Чайковська А.
|
||||||
11.
|
обласний конкурс по озелененню закладів освіти «Школа-мій рідний дім»,
номінація «Галерея кімнатних рослин»
|
Мисюра А.
|
Грамота департаменту освіти і науки
|
|||||
12.
|
обласний етап Всеукраїнського конкурсу «Мій рідний край-моя земля»,
секція «Квітникарство і озеленення»
|
Мисюра А.
|
1
|
|||||
13.
|
Екологічний квест на базі ДНУ ім..О.Гончара
|
10 кл.
|
+
|
|||||
14.
|
Конкурс бізнес ідей (кафедра економіки ДНУЗТ)
|
Книш А.
Лисечко К.
Чайковська А.
|
||||||
5. Інформація про чисельність учнів, які брали
участь у регіональних, всеукраїнських пропедевтичних заходах МАН у 2014–2015 н.
рр.
Таблиця 3
Навчальний рік
|
||
№
з/п
|
Назва заходу*
|
Кількість учасників
|
* Примітка. У таблиці зазначаються повні назви
заходів без скорочень та абревіатур
6. План проведення шкільних масових заходів з обдарованою учнівською молоддю на 2015–2016 н. р.
Таблиця 4
№ з/п
|
Назва заходу*
|
Термін проведення
|
Місце проведення
|
1.
|
Шкільні предметні олімпіади
|
жовтень 2015
|
Чумаківська ЗОШ
|
2.
|
Олімпіада з математики, інформатики при ДНУЗТ
|
Лютий 2016
|
ДНУЗТ
|
3.
|
Хіміко-біологічний
квест
|
Листопал 2015
|
Чумаківська ЗОШ
|
4.
|
Учнівська науково-практична конференція до дня науки
|
15.05.
2015
|
Чумаківська ЗОШ
|
7. Організація науково-методичного супроводу діяльності наукових товариств
(стан програмно-методичного, інформаційно-методичного, науково-методичного
забезпечення).
Науково-методичний супровід діяльності ШНТ забезпечується
за наступними напрямками:
1.Виявлення здібностей та обдарувань учнів (з використанням різних методик тестування;
проведення тестування та визначення інтелектуального потенціалу дитини;
діагностування та визначення інтересів особистості та її здібностей; створення
банку даних
«Обдарована
дитина»);
2.Організація
системної роботи по введенню в навчальний план ЗНЗ курсів за вибором,
спецкурсів; організація роботи гуртків; залучення
учнів до участі в олімпіадах, конкурсах, предметних тижнях; робота в мережі
Інтернет.
3.Добір та розстановка кадрів через
моніторинг
діяльності вчителів;організацію співпраці з науковцями щодо організації
науково-методичного супроводу роботи педагога з обдарованими дітьми; науково-методичне
забезпечення роботи з обдарованими дітьми;
видавничу діяльність.
4.Створення системи заохочень, стимулювання
відповідно до досягнутих результатів а
саме нагородження переможців
олімпіад, конкурсів, фестивалів.
5.Управлінська підтримка творчих груп,
формування творчої бази через випуск інформаційних бюлетенів та всебічне
сприяння роботі творчих груп та ШМО.
8. Співпраця з навчальними закладами, науковими установами, громадськими
організаціями у 2014–2015 н. р.
Реалізуємо програму «Творча
обдарованість» через впровадження соціального партнерства та співпрацю з
установами освіти та позашкілля. Пріоритетними напрямами співпраці вважаємо
Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту ім.академіка
В.Лазаряна, Дніпропетровське відділення МАН України та обласну заочну хіміко - біологічну
школу.
З якою кафедрою ДНУЗТ співпрацює ЗОШ
|
Підписано угоду із ДНУЗТ в 2012 році
|
Продукт співпраці
(назва проекту, рік)
|
Промоція продукту співпраці (участь в
конференціях, конкурсах)
|
Оцінювання продукту (зайняте місце, друк
в збірках, інше)
|
Розробники продукту (дані членів
творчого колективу)
|
Гідравліки та водопостачання
|
«Визначення ступення забруднення повітря
в с.Чумаки методом
ліхеноіндикації»(2014р., Колокол Анна)
|
Всеукраїнський біологічний форум
учнівської та студентської молоді «Дотик природи»
|
Біляєв М. М. – професор, доктор
технічних наук.
Машихіна П.Б – доцент, канд..технічних наук
Долина Л. Ф. – професор
Тютюник В. М. – асистент
|
||
Кафедра військової підготовки
|
2014
|
Екологічні наслідки військових дій на
сході України викликані військовою агресією РФ .2014р.
|
Всеукраїнський біологічний форум учнівської
та студентської молоді «Дотик природи»
Участь в
75 Всеукраїнській науково-технічній конференції студентів та молодих учених з
публікацією матеріалів виступів. (Лисечко К., Чайковська А. - учениціі 10
кл).
|
Диплом Всеукраїнського біологічного форуму учнівської та
студентської молоді «Дотик природи конкурсу досягнень юних НЕНЦ. (Київ)
|
Шолудько В.В.-начальник служби РАО
кафедри військової підготовки
Заболотня О.В.-вчитель
Чайковська Аліна,10 клас
|
Хімії та екології
|
2014
|
Вплив пірогенного фактору на видове
розмаїття фітоценозів.
|
Всеукраїнський біологічний форум
учнівської та студентської молоді «Дотик природи»
|
ІІ місце
|
Біляєв М. М. – професор доктор технічних
наук
Заболотня О.В. –вчитель
Лисечко Катерина,10 клас
|
9.Інформація про чисельність учнів, які займаються
в гуртках, секціях та інших творчих об’єднаннях дослідницько-експериментального
напряму за науковими відділеннями у 2014-2015 н.р.
Навчальний рік
|
||||
Назва наукового
відділення
|
Кількість гуртків,
секцій та інших творчих об’єднань дослідницько-екпериментального напряму
|
Залучено учнів
в роботі обласної заочної хіміко-біологічної школи
|
Кількість
учнів, які в них навчаються
|
|
Технічних наук
|
||||
Фізики і
астрономії
|
6
|
|||
Математики
|
||||
Комп’ютерних
наук
|
||||
Економіки
|
||||
Історії
|
Секція історії
ШНТ «Джерело»
|
4
|
||
Наук про Землю
|
||||
Літературознавства,
фольклористики та мистецтвознавства
|
Літературна
студія «Роксолана»
|
5
|
||
Мовознавства
|
||||
Хімії та
біології
|
Секція хімії та
біології ШНТ «Джерело»
|
2
|
7
|
|
Екології та
аграрних наук
|
Секція екології
ШНТ «Джерело»
|
1
|
4
|
|
Філософії та
суспільствознавства
|
||||
Інші
|
Секція
педагогіки і психології
|
1
|
1
|
|
Разом
|
5
|
4
|
27
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар