вівторок, 4 червня 2013 р.

Тьюторський супровід в організації експериментально-дослідницької діяльності учнів ШНТ – шлях до створення індивідуального освітнього простору

Щодня світ змінюється, оновлюється, стає іншим. У цих змінах уже чітко визначаються особливості ХХІ століття, до яких насамперед належать швидкість, глобальність. Важлива роль відведена людині, від якої залежить розвиток суспільства, примноження культури та збереження природи.
 У цих умовах відбуваються зміни й у системі освіти і стосуються вони всіх учасників навчально-виховного процесу: і учнів, і вчителів:
  • зміна традиційної моделі освіти на нову, стратегічні , глобальні цілі якої акцентуються на людських, особистісних якостях;
  • використання нових технологій навчання (тих, що спонукають, налаштовують на навчання як практичну діяльність у співпраці «вчитель-учень, учень-учень»;
  • розвиток особистості, яка поєднує професійну майстерність з умінням використовувати  духовне багатство, накопичене світовою культурою, та розумінням важливості збереження природного середовища життя.
Завдяки добре організованій методичній роботі районної методичної служби школа може обміркувати і спланувати роботу свого педагогічного колективу, який  працює над реалізацією завдань ІІІ етапу науково-методичного проекту «Креативна освіта для розвитку інноваційної особистості » та І етапу обласного експерименту «Розробка системи формування креативної особистості на основі випереджаючої освіти для сталого розвитку»
 Коригування методичною роботою здійснює методична рада закладу, яка вбачає шляхи удосконалення методичної роботи у:
  • запровадженні навчально-виховних технологій, спрямованих на розвиток особистості учня, створення ситуації життєвого успіху;
  • впровадженні інформаційно-комунікативних технологій в навчально-виховний процес;
  • демократизація управління методичними підрозділами навчального закладу.
У наш час широкого застосування набули нові форми підвищення кваліфікації педагогів, зокрема кредитно-модульна система, яка дає інноваційні перспективи для саморозвитку, самореалізації, самовдосконалення вчителя:
§  Усебічний розвиток учителя (гармонійний особистісний);
§  Креативність;
§  Мобільність;
§  Адекватність;
§  Конкурентоспроможність (на теренах європейського простору)
І що важливо, що професійно-фахове та індивідуально-особистісне зростання педагога має поєднувати практичну й навчальну діяльність педагога. Під навчальною діяльністю ми розуміємо:
§  Самоосвіту;
§  Курси підвищення кваліфікації;
§  Виконання міжкурсових завдань, творчих робіт (схема педагогічна майстерність)

Завдання, які вирішує система методичної роботи школи:
  • підтримка творчих учителів, надання їм потрібної допомоги;
§  розвиток у педагогів сучасного стилю педагогічного мислення;
  • формування готовності до професійної самосвідомості та самовдосконалення впродовж життя.
Тьюторський супровід - це супровід процесу індивідуалізації у відкритій освіті.
Індивідуальна освітня траєкторія (ІОТ) розглядається нами як освітній рух вчителя та  учня.
Тьютор - педагог, який працює за принципом індивідуалізації і супроводжує побудову індивідуальної освітньої програми. Тьюторство - нова якість сучасного педагога, набуття якої відбувається в результаті навчання, розвитку самого вчителя. Тому поряд з ІОТ учня виникає потреба проектування ІОТ вчителя. ІОТ вчителя проектується в системі методичної роботи у горизонтальній та вертикальній площині. Горизонтальний аспект росту професіоналізму вчителя добре відстежується в міжатестаційні періоди шляхом залучення до різних форм методичної роботи: удосконалення фахової майстерності, участь в роботі методичних об’єднань,творчих груп, обласних творчих груп, участь у  конкурсах педагогічної майстерності «Вчитель року», «Творчий вчитель-творчий учень», «Класний керівник року». Щорічно в ході атестації констатуємо ріст професіоналізму педагогів: підвищуються кваліфікаційні категорії, присвоюються педагогічні звання.
Вертикальна освітня траєкторія вчителя реалізується через залучення педагогів школи до участі в роботі районної школи кадрового резерву, де вони опановують ази управлінського менеджменту. Впевнена, що саме правильно і чітко  спланована система методичної роботи може сформувати креативного мобільного вчителя та творчого учня.
Педагоги школи переконані, що кожна дитина по-своєму неповторна. Вона приходить у цей світ, щоб творити своє життя, знайти себе: хтось здібний до музики, образотворчого мистецтва, художньої праці, хтось до математики, хтось пише вірші, оповідання. Скільки дітей-стільки й здібностей, які залежать від психолого - фізіологічних особливостей людини, соціального оточення. Оскільки свою школу розбудовуємо як заклад нового типу, тому важливою вважаємо роботу з обдарованими та здібними учнями. В школі реалізується програма «Творча обдарованість»: розроблено структуру роботи зі здібними учнями, створено банк даних «Обдарована дитина», розроблено шляхи розвитку обдарованості, а саме: залучення учнів до різноманітних тематичних конкурсів, інтелектуальних ігор «Кенгуру», «Левеня», «Соняшник», «Лелека», «Патріот», «Кришталева сова», «Галлус», «Грінвіч», «Геліантус», «Колосок», «Бобер»,»Російське ведмежа», «Лукомор’є», всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін, робота в секціях ДВ МАН та ЗОХБШ.
Власний шлях освіти вибудовується для кожного учня окремо. ІОТ вимальовує не просто індивідуальний рух учня, а й реалізує різні моделі навчання, кожна з яких по-своєму унікальна. ІОТ визначає зони творчого розвитку учня, можливості, які створює школа для реалізації потенціалу особистості.
При проектуванні ІОТ учня дотримуємось наступних принципів:
  • актуалізація навчальної мотивації;
  • суб’єктивна позиція учня;
  • зміщення акценту з навчання на учіння-діяльність;
  • творча переробка інформації.
ІОТ включає в себе такі блоки:
І. Елективні (факультативи,спецкурси, які вивчає учень, окремі теми предметних курсів, додаткових занять);
ІІ. Заняття в інших закладах освіти (заочні школи, позанавчальні заклади)
ІІІ. Результати навчальної діяльності (результати участі у всеукраїнських учнівських олімпіадах, конкурсах; захисти наукових робіт, предметні і творчі конкурси)
ШНТ «ДЖЕРЕЛО»

Здібних та креативних учнів мають навчати лише наставники з креативним мисленням. Тому однією з проблем, які вирішуються педагогічним колективом закладу сьогодні, є «Формування компетентного учня, вчителя, керівника»

2 коментарі:

Anna Boiko сказав...

Я вважаю, що у сучасній школі повинні бути тьютори, які будуть надійними помічниками і вчителів, і підростаючого покоління

smesoth сказав...

l658q0ecqds732 male sex toys,dildo,wholesale sex toys,sex doll,dildos,penis rings,dildos,double dildos,cheap sex dolls x454z5ovaae033

Перекладач