Щодня світ змінюється,
оновлюється, стає іншим. У цих змінах уже чітко визначаються особливості ХХІ
століття, до яких насамперед належать швидкість, глобальність. Важлива роль
відведена людині, від якої залежить розвиток суспільства, примноження культури
та збереження природи.
У цих умовах відбуваються зміни й у системі
освіти і стосуються вони всіх учасників навчально-виховного процесу: і учнів, і
вчителів:
- зміна традиційної моделі освіти на нову,
стратегічні , глобальні цілі якої акцентуються на людських, особистісних
якостях;
- використання нових технологій навчання (тих, що
спонукають, налаштовують на навчання як практичну діяльність у співпраці
«вчитель-учень, учень-учень»;
- розвиток особистості, яка поєднує професійну майстерність з умінням
використовувати духовне багатство,
накопичене світовою культурою, та розумінням важливості збереження
природного середовища життя.
Завдяки добре
організованій методичній роботі районної методичної служби школа може
обміркувати і спланувати роботу свого педагогічного колективу, який працює над реалізацією завдань ІІІ етапу
науково-методичного проекту «Креативна
освіта для розвитку інноваційної особистості » та І етапу обласного
експерименту «Розробка системи формування креативної особистості на основі
випереджаючої освіти для сталого розвитку»
Коригування
методичною роботою здійснює методична рада закладу, яка вбачає шляхи
удосконалення методичної роботи у:
- запровадженні навчально-виховних технологій, спрямованих на розвиток
особистості учня, створення ситуації життєвого
успіху;
- впровадженні інформаційно-комунікативних технологій в
навчально-виховний процес;
- демократизація управління методичними підрозділами навчального закладу.
У наш час широкого застосування набули нові форми підвищення кваліфікації
педагогів, зокрема кредитно-модульна система, яка дає інноваційні
перспективи для саморозвитку, самореалізації, самовдосконалення вчителя:
§
Усебічний
розвиток учителя (гармонійний особистісний);
§
Креативність;
§
Мобільність;
§
Адекватність;
§
Конкурентоспроможність
(на теренах європейського простору)
І що важливо, що професійно-фахове
та індивідуально-особистісне зростання педагога має поєднувати практичну й
навчальну діяльність педагога. Під навчальною діяльністю ми розуміємо:
§ Самоосвіту;
§ Курси
підвищення кваліфікації;
§ Виконання
міжкурсових завдань, творчих робіт (схема педагогічна майстерність)
Завдання, які вирішує система методичної роботи школи:
- підтримка
творчих учителів, надання їм потрібної допомоги;
§ розвиток
у педагогів сучасного стилю педагогічного мислення;
- формування
готовності до професійної самосвідомості та самовдосконалення впродовж
життя.
Тьюторський
супровід - це супровід процесу індивідуалізації у відкритій
освіті.
Індивідуальна освітня траєкторія (ІОТ) розглядається нами
як освітній рух вчителя та учня.
Тьютор -
педагог, який працює за принципом індивідуалізації і супроводжує побудову
індивідуальної освітньої програми. Тьюторство - нова якість сучасного педагога,
набуття якої відбувається в результаті навчання, розвитку самого вчителя. Тому
поряд з ІОТ учня виникає потреба проектування ІОТ вчителя. ІОТ вчителя проектується
в системі методичної роботи у горизонтальній та вертикальній площині.
Горизонтальний аспект росту професіоналізму вчителя добре відстежується в
міжатестаційні періоди шляхом залучення до різних форм методичної роботи:
удосконалення фахової майстерності, участь в роботі методичних об’єднань,творчих
груп, обласних творчих груп, участь у конкурсах
педагогічної майстерності «Вчитель року», «Творчий вчитель-творчий учень»,
«Класний керівник року». Щорічно в ході атестації констатуємо ріст професіоналізму
педагогів: підвищуються кваліфікаційні категорії, присвоюються педагогічні
звання.
Вертикальна освітня траєкторія вчителя реалізується через
залучення педагогів школи до участі в роботі районної школи кадрового резерву,
де вони опановують ази управлінського менеджменту. Впевнена, що саме правильно
і чітко спланована система методичної
роботи може сформувати креативного мобільного вчителя та творчого учня.
Педагоги школи переконані, що
кожна дитина по-своєму неповторна. Вона приходить у цей світ, щоб творити своє
життя, знайти себе: хтось здібний до музики, образотворчого мистецтва,
художньої праці, хтось до математики, хтось пише вірші, оповідання. Скільки
дітей-стільки й здібностей, які залежать від психолого - фізіологічних
особливостей людини, соціального оточення. Оскільки свою школу розбудовуємо як
заклад нового типу, тому важливою вважаємо роботу з обдарованими та здібними
учнями. В школі реалізується програма «Творча обдарованість»: розроблено
структуру роботи зі здібними учнями, створено банк даних «Обдарована дитина»,
розроблено шляхи розвитку обдарованості, а саме: залучення учнів до
різноманітних тематичних конкурсів, інтелектуальних ігор «Кенгуру», «Левеня»,
«Соняшник», «Лелека», «Патріот», «Кришталева сова», «Галлус», «Грінвіч»,
«Геліантус», «Колосок», «Бобер»,»Російське ведмежа», «Лукомор’є»,
всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін, робота в секціях ДВ МАН та ЗОХБШ.
Власний шлях освіти вибудовується для кожного учня
окремо. ІОТ вимальовує не просто індивідуальний рух учня, а й реалізує різні
моделі навчання, кожна з яких по-своєму унікальна. ІОТ визначає зони творчого
розвитку учня, можливості, які створює школа для реалізації потенціалу
особистості.
При проектуванні ІОТ учня дотримуємось наступних
принципів:
- актуалізація
навчальної мотивації;
- суб’єктивна
позиція учня;
- зміщення
акценту з навчання на учіння-діяльність;
- творча
переробка інформації.
ІОТ включає в себе такі блоки:
І. Елективні
(факультативи,спецкурси, які вивчає учень, окремі теми предметних курсів,
додаткових занять);
ІІ. Заняття в інших закладах
освіти (заочні школи, позанавчальні заклади)
ІІІ. Результати навчальної
діяльності (результати участі у всеукраїнських учнівських олімпіадах,
конкурсах; захисти наукових робіт, предметні і творчі конкурси)
ШНТ «ДЖЕРЕЛО»
Здібних та креативних
учнів мають навчати лише наставники з креативним мисленням. Тому однією з
проблем, які вирішуються педагогічним колективом закладу сьогодні, є
«Формування компетентного учня, вчителя, керівника»
2 коментарі:
Я вважаю, що у сучасній школі повинні бути тьютори, які будуть надійними помічниками і вчителів, і підростаючого покоління
l658q0ecqds732 male sex toys,dildo,wholesale sex toys,sex doll,dildos,penis rings,dildos,double dildos,cheap sex dolls x454z5ovaae033
Дописати коментар